Friday, December 16, 2011

Mission Impossible 4 selepas debaran AGM IPhA


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, Annual Grand Meeting IPhA 2011 dah pun berlangsung semalam. Debaran yang meniup kencang dah pun reda. Lega sangat! Tentang dapat makan free tu, itu dah semestinya aku happy. Yang paling best sekali, keputusan yang memihak kepada aidil untuk jawatan presiden lagi membuatkan aku tenteram dan tidur lena. Bukan apa, banyak benda yang nak difikirkan bila dilantik jadi presiden. Aku bertanding pun atas tiket nak selamatkan nama baik Rx8. Daripada 5 calon dengan undian tertinggi, 3 daripadanya xnak sign. Aku x boleh buat apa la sebab masing2 ada asalan sendiri.

Aku tau yang tugas presiden ipha bukan mudah. Satu tahun aku bersama br. Aizuddin sbg presiden ipha 2009/2010 cukup membuatkan aku 'masak' dengan tugas presiden. Lepas je kena lantik, kena adakan meeting transition (peralihan jawatan orang lama kepada orang baru), nak bincang almanac tahunan la dan sebagainya. Penat seh. Tapi itulah pengorbanan sebagai seorang presiden yang dilantik. Hanya Allah yang mampu membalas. Pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit (topup contohnya) memang amat menguji la.

Itu belum lagi menyediakan dasar untuk membina sahsiah ahli ipha ni ke tahap yang lebih baik. Orang akan menilai kita dari bawah. Mereka akan mengkritik segala tindak-tanduk kita. Aku xnak la hanya kerana satu jawatan, aku terpaksa berubah sikap secara drastik tanpa keikhlasan, semata-mata nak tutup pandangan negatif orang tentang aku. Itu macam hipokrit dah. Cuma perubahan tu yang paling penting. Nak menggerakkan ahli ipha untuk komited hadir ke program2 yang dianjurkan, bukan mudah. Perlukan keberanian, kesabaran dan keazaman yang tinggi.

Jadi aku rasa pemilihan aidil adalah yang terbaik. Ada sesetengah pihak yang membandingkan aku dengan aidil. Ada yang suka, ada yang tak suka cara kitorg. Tapi, biasa la tu. Kita tak boleh nak puaskan hati semua orang. Sesetengah orang memang terdidik untuk menjadi pemimpin yang berkarisma, berani dan mempunyai keyakinan yang tinggi. Aku mungkin baru merangkak2 lagi kot. Haha.

Maaf kalau entri kali ni bahasanya agak informal sikit. Ada orang komen bahasa aku kat blog ni skema sangat, macam orang tulis berita je. Haha.


Ok, disebabkan aku gembira dengan keputusan ini, aku pun celebrate hari ni dengan menonton Mission Impossible 4: Ghost Protocol petang tadi di Megamall bersama Mad n Muyo. Cerita ni baru keluar kat panggung wayang semalam. Kalau hari tu aku puas hati menonton Ombak Rindu yang kini telah mencecah kutipan RM12 juta (tinggi tu!), hari ni sekali lagi aku puas hati dengan sekuel MI ni. Naik meremang bulu roma dengan kesan bunyi dalam panggung tadi (letupan dan sbgnya)!

Apa yang aku tertarik sangat untuk tonton cerita ni adalah kerana ada scene di menara tertinggi di dunia (Burj Khalifa) - lihat entri 10 Bangunan tertinggi di Dunia. Tom Cruise berlakon kat tingkat seratus lebih kot. Panjat2 kat cermin tingkap bilik. Kecut perut tengok. Aku yang tengok tingkat bawah dari tingkat lima bangunan KOP pun dah gayat habis. Tapi aksi2 stunt dan meletup sana sini serius best. Aku ni dah la x berapa minat tengok cerita english kat wayang. Tapi sekali aku tertarik nak tengok, maknanya best la cerita tu bagi aku. Nak tau jalan cerita dia camne, pakat2 la tengok. Memang berbaloi walaupun Tom Cruise tu dah agak tua (orang lain la kata).

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...