Saturday, July 2, 2011

Tahniah Hassan, Langkawi Menarik!

Assalamualaikum.

Rasa syukur dipanjatkan kepada Ilahi kerana masih diberikan peluang untuk merasai nikmat di atas muka bumi ini. Di sini, penulis ingin mengambil kesempatan mengucapkan sekalung tahniah kepada Imam Muda Hassan yang berjaya menjadi juara program Imam Muda musim kedua yang berakhir semalam. Sesungguhnya, beliau layak menerima trofi tersebut berkat kegigihan beliau menuntut ilmu dan mempraktikkannya dalam kehidupan seharian. Justeru, tika beliau dinobatkan sebagai juara, ramai yang membuka mata untuk terus mengangkat keagungan agama Islam sebagai agama yang suci ini. Semoga beliau lebih bersedia dalam menyampaikan dakwah dan menjadi contoh yang baik buat golongan muda pada masa kini.


Kali ini penulis ingin berkongsi sedikit pengalaman merasai keindahan khazanah bumi langkawi. Bertarikh 24 hingga 26 jun 2011, penulis berkesempatan untuk mengikuti rombongan ke Pulau Langkawi dan Padang Besar yang dianjurkan oleh KEMAS FELDA Lasah. Mengikuti rombongan yang rata-rata disertai oleh warga emas memang sesuatu yang unik. Justeru, saya dapat mengamati gelagat mereka yang sama sekali bertentangan dengan gelagat remaja.

Antara tempat-tempat yang dikunjungi adalah Padang Matsirat, Kilim Geoforest, Kota Mahsuri dan Kilang Minyak Gamat. Mungkin bagi mereka yang sudah banyak kali pergi, tiada apa yang menarik untuk diceritakan. Tetapi pada yang baru pertama kali melangkah masuk ke pulau helang itu, segala peluang untuk merasai tempat-tempat menarik tidak dipersiakan. Namun begitu, rombongan kali ini lebih kepada ‘shopping tour’ dan bukannya ‘holiday tour’. Banyak tempat-tempat yang dilawati adalah untuk membeli-belah. Duty Free island la katakan.. Bawah ni adalah gambar-gambar yang sempat diambil.


Gua Kelawar

Kilang & Kedai Minyak Gamat

Kilim Geoforest Park

Nampak tak 'baby face'?

Helang berterbangan


Ikan dalam sangkar

Foreigner bersama belangkas

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...